Reis naar Peru,Ecuador en de Galapagos eilanden.

We gaan weer naar ons geliefde Zuid Amerika met zijn oude culturen. Onze reis duurt 6 weken. We vertrekken dinsdag 16 januari 2018 en zijn weer terug op woensdag 28 februari 2018.

Landkaarten van Peru en Ecuador

Peru Een land van uitersten. Bergen,woestijnen en oerwoud zorgen voor een adembenemend gevarieerd landschap,waarin de natuur het nog altijd voor h...

Lees alles...

Lieve familie,vrienden en bekenden, Half uur voor de geplande aankomsttijd aangekomen op Schiphol. Tijdens de vlucht veel turbulentie. Zelfs d...

Ja en dit is dan onze laatste dag van onze reis. De weken zijn omgevlogen. Wat een bijzondere reis. Gesnoept van de Inca cultuur.Met absolute ho...

Foto's Second Home Peru...

Lees alles...

Vertrek Galapagos. Vliegen naar Guayaquil en Lima.

We kunnen ontbijten,ondanks het vroege tijdstip. 7.00 worden we opgehaald door de chauffeur. Deze keer wel weer een verrassing. Sinds het vertre...

Gaan om 7.00 langs het verlaten strand wandelen. De lucht strakblauw. De hitte nog te verdragen. De pelikanen vliegen met ons mee. Nemen regelm...

Lees alles...

Na het ontbijt gaat Bob fietsen. Ik ga wat wandelen. Achter ons hotel een meertje,waar mangroven groeien en in de verte staan wat flamingo's. We ...

Hopeloze nacht. Geen airco. Bob heeft als een roos geslapen. Ik heb geen oog dicht gedaan. De dame bij receptie heeft een monteur geregeld,die all...

Santa Cruz naar het eiland Isabela op de Galapagos.

Gisteravond nog verrast met een programma voor vandaag. 7.00 ontbijt.8.00 moet alle bagage klaarstaan. We besluiten om 6.00 op te staan. Moeten al...

Lees alles...

21 februari Het is een strak programma aan boord. 7.00 ontbijt, 8.00 vertrek naar het eiland Santiago. Voor we aan wal gaan,zien we een groepje...

Door het schommelen van de boot heerlijk geslapen.Niets van de herrie gehoord. Zonder dat we het weten zijn we rond middernacht aangekomen op het ...

3.30 gaat de wekker. Onze ingebouwde wekker is al gegaan. Liggen al een poosje wakker. Gelukkig op tijd naar bed gegaan. Voelen ons fit genoeg om...

Lees alles...

Foto's op eiland Seymore ...

Worden opgehaald door Santiago onze gids van vandaag. Doordat het verkeer niet in de binnenstad op zondag mag komen,moeten we een stukje lopen. Wi...

Hopelijk alles goed met jullie. Heb begrepen dat het behoorlijk winterweer is .Dat is genieten. De Olympische spelen gaan helemaal aan ons voorbij. ...

Lees alles...

Na het ontbijt,het centrum in. Het is maar drie blokken van het Plaza Independencia. Eerst naar de kerk van Santo Domingo . Heb geen zin om de kerk ...

16 februari. Het heeft de hele nacht geregend en niet een beetje. Zijn om 6 uur wakker en besluiten niet mee te gaan met de excursie en blijven no...

Het gaat weer een aardige rit worden naar Bellavista Lodge. We hebben eindelijk ontdekt waar het zich bevindt. Het ligt twee uur rijden ten noo...

Lees alles...

We mogen zelf bedenken wat we vandaag gaan doen. Het heeft vannacht geregend en het is zwaar bewolkt. Onze mogelijkheden worden daardoor beperkt...

Het is een prachtige dag. De opkomende zon verlicht de bergen tegenover onze Hosteria. De hond ligt lekker toegedekt onder zijn dekentje,doet met...

Foto's treinreis de neus van de duivel.

Foto's treinrreis...

Lees alles...

Precies om 8.00 staat Javier,onze chauffeur en gids voor de komende dagen klaar om ons op te halen voor de rit naar Alausi. Het landschap weini...

Lieve allemaal , Heb begrepen dat het soms een rommeltje is. Komt door de verbinding. Hebben jullie interesse in het totale verhaal klik dan c...

10 February De kamer heel gehorig. Onze buren kennelijk te diep in het glaasje gekeken. Voelden zich niet al te lekker. Met een paar oordoppen wer...

Lees alles...

Lieve allemaal, Hopelijk alles goed in het zonnige Nederland. Wij vertrekken morgen naar de Galapagos. Hebben een vlucht van 6.50 en hopen om 9...

Lieve allemaal, Dank voor jullie pogingen om reacties op ons blog te zetten. Door hackers gaat er het eenenander mis. Morgen moet alles weer ger...

Het bevalt ons wel een paar luie dagen. Zelfs Bob heeft geen zin in een vroege wandeling. Het is onze laatste dag in Mancora. Na het ontbijt wande...

Lees alles...

Bob staat al vroeg op om foto's te maken. Het licht is prachtig. Ik laat het toch aan me voorbij gaan en sta pas om half acht op. Ontbijten op t...

De excursie van vandaag, hebben we opgeschoven naar morgen. Zijn hard toe aan een beetje rust. Het is een prachtige plek. Onze kamer uitzicht op...

Reis van Los Faiques narr Mancora. 10 uur.

Lopen om 6.30 al door de enorme tuin van Herbert. Bob had al wat eerder met Julio afgesproken, maar we hadden ons verslapen. Zijn op de afgespro...

Lees alles...

Vertrek Chachapoya naar Los Faques. Een rit van 10 uur.

Na een wel heel kort nachtje, vertrekken we om 7.30 We hebben weer een lange rit voor de boeg. Rijden een hele tijd door een canyon langs de r...

Bezoek aan de Sonce canyon , Cotca waterval, bezoek aan de locale markt van Chachapoya

Worden pas om 9 uur opgehaald. Carlos onze chauffeur laat het afweten. Heeft problemen in de familie. Kenya is weer terug en zal met ons mee...

Lees alles...

Als we onze hoofden om de hoek van de deur steken, liggen de honden al klaar om ons te begroeten. Leuke dieren,die graag aan je voeten liggen. Na het...

Worden verwend met een heerlijk ontbijt. Het is prachtig weer. We rijden een uurtje langs de rivier de Utcubamba voor we bij het museum zijn. On...

Foto's museum en verjaardag Dona Lola Morgen geen bereikbaarheid,dus geen verslag....

Lees alles...

Lieve Familie ,vrienden en bekenden, Zijn nu in Mancora aan de kust in het noorden van Peru. Hebben drie dagen om een beetje uit te rusten van ee...

Lieve allemaal, Helaas is het met niet gelukt om met het verhaal de foto's te plaatsen. Morgen vertrekken we naar Ecuador en hopen daar in de grot...

We worden om 7.30 opgehaald door Julio en de chauffeur Kenya. Het gaat een lange dag worden. De weergoden zijn met ons. Nauwelijks een wolkje aan d...

Lees alles...

Na twee dagen geen telefoon of WiFi zijn we er weer. We hebben gisteren een goede keus gemaakt om van kamer te wisselen. Het bed was zo klein...

Met de auto van Paracas naar Lima. Vliegen naar Cajamarca

Helaas moeten we afscheid nemen van Paracas. Fantastische plek,waar we heerlijke dagen doorgebracht hebben. Stipt op tijd 8.00 uur komt de chauffe...

Lees alles...

We hebben de wekker gezet op 5.45 Volkomen krankzinnig op een dag dat we niets moeten. We willen de zon op zien komen in de woestijn. Zijn de e...

Foto's van de woestijn bij Paracas. Zonsondergang bij Haciënda Paracas...

Zaterdag 27 januari Bob is al vroeg uit de veren. Wandeling gemaakt. Richting natuurreservaat, waar veel vogels zitten. Voornamelijk flamingo's e...

Vliegen Cusco naar Lima en per auto naar Paracas

Kwart over vier opgestaan,na een bijna slapeloze nacht voor ons alle twee. Maken ons nooit druk om te reizen,maar we denken dat de cocathee ,die we...

Weer wat last van de hoogte maar na een kopje coca thee voelen we ons een stuk beter. Het is zonnig,maar niet heel warm. We gaan het Museo Regio...

Lees alles...

We hebben een late cheque out en een jacuzzi op onze kamer ,waar we gretig gebruik van maken.Heerlijk op ons gemak de dag beginnen. De rivier maa...

Foto's Straatje in Chinchero Groene vallei bij Moray Zoutmijnen gesticht door de Inca's . Markt Ollantaytambo....

Het wordt weer een hele relaxte dag,maar wel spannend. We gaan naar de Machu Picchu. Een klein tasje ingepakt voor de overnachting. De rest van ...

Lees alles...

Vrije dag!!!!. We kunnen nog van alles gaan bezoeken maar we blijven lekker lang in ons bedje. Het regent ,dus wat maakt het uit. Staan toch maar ...

Het is prachtig weer. Wat zijn wij een stel bofkonten. Volgens de ober is het een hele week zeer slecht weer geweest. John staat weer precies ...

Het plenst de hemel uit. Helaas,niets aan te veranderen. We voelen ons na een behoorlijke nachtrust een stuk beter. Beginnen maar met coca thee. Moe...

Lees alles...

Vrijdag 19 januari Vijf uur op. Vertrekken met een aardige chauffeur richting vliegveld. Het is nog heel stil op straat. Behalve wat jongelui,die...

Dagje vliegveld en rondvlucht naar Cuzco

Donderdag 18 januari 2018. Kwart over zes op. Onze chauffeur komt ons om 7.15 ophalen. Het lijkt stil op straat, maar binnen de kortste keren st...

Lima Hotel Inkari Miraflores

Woensdag 17 januari 2018 Een appje gekregen van de reisagent of we om 8.30 in de lounge willen zijn voor uitleg en de nog te ontvangen vouchers voo...

Dinsdag 16 januari 2018. Heel relaxed pas om 8 uur opgestaan. De toilettassen ingepakt in onze tassen en rustig kunnen ontbijten. Om precies half...